Panik!

Idag fick jag en underbar (mh eller hur) läxa att göra över helgen, jag tar med mig mina matteböcker och går till häggvik när skolan slutar. Kommer upp till tåget så att jag precis hinner se det åka.
Great. Då missar jag min buss från väsby tänkte jag...
Oh well. Jag hade med mig min GodChild, så det var ingen fara. När nästa tåg kommer så åker jag till väsby. Där så möter jag Beccy<3

Vi gick till pressbyrån och jag köpte en latte och ett knäckebröd (det var inte alltför gott, men jag åt inte så mycket till lunch så jag var hungrig). Så går vi tillbaka till busshållplatsen och sätter oss på en stenbänk. Jag lyssnar på det Becz har att säga och så kommer bussen. Vi går på och åker hem.

När jag kommit hem kollade jag på lite tv och sen när mamma kom hem så hjälpte jag henne med maten. Efteråt så går jag som vanligt in på bilddagboken.se och så plötsligt kommer jag på.

JAG HAR GLÖMT HELA MIN MATTE-MAPP I VÄSBY!

Fan fan fan tänkte jag, det blir skitdyrt om jag ska köpa en ny bok... Jag ber mamma att skjutsa mig till väsby för att se om mappen kanske ligger kvar. Vi åker dit och självklart ligger den inte där.

Kul, tänkte jag. Så jag gick tillbaka till bilen så säger mamma: Kollade du med dom inne på pressbyrån också?
Det gjorde jag ju såklart inte, men jag gick in dit och frågade om de hade den, och kan ni tro det?!
Någon underbar människa hade lämnat in den till pressbyrån och jag fick tillbaka den :D Jag blev sjukt lättad och så fort jag kom hem gjorde jag min läxa :D

Jag ska aldrig lämna ifrån mig min mapp igen. Det kunde ha blivit en dyr läxa ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0